Tabara de aventura…. suna bine, suna frumos, tentant. „Aventura” a incitat pana acum si va incita imaginatia oamenilor mult timp de acum incolo, iar tabara de aventura este una dintre tematicile de tabere de vara extrem de  des intalnite si folosite si pe care o folosim si noi.

Dar….

  • Ce inseamna aventura?
  • Cum poate fi ea folosita sau si mai bine spus este ea corect folosita?
  • Cine implementeaza un program de acest gen?
  • Este copilul meu pregatit pentru o tabara de aventura?
  • Care pot fi rezultatele unui astfel de program?

Cele de mai sus sunt intrebari pe care parintii ar trebui sa si le puna inainte de a trimite copilul intr-o astfel de tabara.

Aventura folosita in acest context poate avea o valoare extrem de mare daca este integrata ca si concept de educatie prin aventura, parte a educatiei outdoor si educatiei experientiale. Educatia prin aventura presupune o varietate de activitati de predare – invatare si experiente care implica o interactiune stransa cu mediul outdoor si care poate contine o serie de elemente percepute a avea un anumit grad de „risc” controlat. Rezultatele acestor activitati, experiente, pot fi considerate uneori incerte, ele fiind in mod clar influentate de actiunile indivizilor care iau parte la ele si de circumstante.

Nu este suficient ca si copiii sa ia parte la activitati outdoor pentru a presupune ca imediat experienta va fi transformata si transferata si aparea rezultatele invatarii. Doar activitatile outdoor la care au fost expusi nu sunt suficiente iar procesul de invatare nu se va produce de la sine, ca si urmare a simplei participari. Prin urmare copiii au nevoie de ajutor sa prelucreze, sa le treaca prin propriul filltru, sa generalizeze experientele si mai apoi sa aplice din nou in cadrul unor noi experiente lucrurile invatate. Pentru aceste lucruri pregatirea teoretica, experienta si implicarea trainerului sunt esentiale, iar un simplu animator cu siguranta ca nu va reusi sa coordoneze tot acest proces. In concluzie o „tabara de aventura” in care doar facem niste activitati ca sa avem un program este ok, dar nu este suficient, nu este maximum pe care un copil ar putea sa il obtina dintr-o astfel de experienta.

De asemenea alegerea, pregatirea si implementarea activitatilor intr-o tabara de aventura sunt extrem de importante. Un trainer specializat si bine pregatit isi va pune urmatoarele intrebari inainte de a actiona:

  • De ce fac aceste activitati cu acesti copii acum? Ce scop am?
  • Ce imi spun experienta si teoria despre alegerea activitatilor si ce vor invata copii din ele?
  • Cum imi voi da seama daca mi-am atins obiectivele?

Programele de aventura pot avea diferite grade de dificultate si diferite nivele de provocare. Ele trebuie sa tine cont de segmentul de varsta caruia se adreseaza si de experienta anterioara a celor care participa. Inainte de a trimite un copil intr-o tabara de aventura este bine sa verificati acest lucru.

Ca si rezultate ale participarii copilului la o tabara de aventura bine organizata ne putem astepta la imbunatatiri la nivelul:

  • stimei de sineTabara de aventura la munte
  • determinarii si ambitiei
  • independentei
  • sigurantei
  • capacitatii de a lucra in echipa
  • capacitatii de a gestiona conflicte
  • comunicarii
  • abilitatilor de lider
  • abilitatilor de socializare
  • conditiei fizice si capacitatii de efort
  • capacitatii de rezolvare a situatiilor problematice
  • valorilor morale

Par multe? Asa si este. Beneficiile unor programe de aventura sunt nenumarate, mai multe decat cele enuntate mai sus. Cu siguranta ca acestea nu vor fi maxime dupa participarea la o singura tabara de aventura, iar participari repetate la programe care au la baza educatia outdoor si experientiala vor contribui la formarea si dezvoltarea copiilor ca si indivizi.

Sper ca toate aceste informatii sa va fie de folos atunci cand alegeti o tabara de aventura pentru copilul dumneavoastra. Programul nostru de aventura – baza il gasiti aici: Tabara de aventura Stana de Vale